ניצן - אגודה לקידום ילדים ובוגרים עם ליקויי למידה הפרעת קשב וקשיי הסתגלות ותפקוד
ניצן - אגודה לקידום ילדים ובוגרים עם ליקויי למידה הפרעת קשב וקשיי הסתגלות ותפקוד
חסר רכיב

תכניות בית ספריות


אגודת ניצן מציעה מגוון השתלמויות בבתי הספר, שמטרתן להעניק ידע תיאורטי עדכני בתחום לקויות הלמידה והפרעת הקשב, ידע מעשי בתחום ההוראה המתקנת וכלים אימוניים המקדמים תקשורת מקרבת וייעול ההתנהלות במעגלי החיים השונים. תכניות אלו, הנכללות במאגר התכניות החיצוניות של משרד החינוך, מסייעות לצוותים חינוכיים בשילוב והכלה של תלמידים הזקוקים למענה לימודי ו/או רגשי-התנהגותי ומרחיבות את עולם הידע וארגז הכלים של הצוות החינוכי. 
ההשתלמויות מותאמות לכל בית ספר – בהתאם לצרכיו ולמוקדים הרלוונטיים לו.

להלן פירוט התכניות:

B-Friend תכנית לפיתוח כישורים חברתיים רגשיים במסגרת בית הספר 
תכנית מספר 6670 במאגר התכניות

תכנית בת 12 מפגשים לפיתוח כישורים חברתיים רגשיים, החשובים להתמודדות יעילה של התלמיד במצבים חברתיים מגוונים ולשיפור האקלים הכיתתי והבית ספרי. התכנית מדמה סיטואציות חברתיות מחיי היומיום ומאפשרת למידה חברתית בסביבה בטוחה. בהתאם לכך, במהלך המפגשים נחשפים הילדים למנעד רחב של מצבים חברתיים השאובים מעולמם בעידן המסכים (חרם, לחץ קבוצתי, שיימינג וכד') משלוש נקודות מבט: כצופה, כמשתתף וכנפגע. הילדים נדרשים להבין את עצמם, רגשותיהם, מחשבותיהם ואת הקשר בין רגשות, מחשבות והתנהגות. 

התכנית מבוססת על שיטת ה- - E.C.C. (Emotional Cognitive Coaching) לאימון רגשי קוגניטיבי. שיטה זו, שפותחה על ידי ד"ר מלי דנינו, מנכ"לית אגודת ניצן, הינה מבוססת מחקר ומיושמת בהצלחה רבה מעל לעשור בארץ ובעולם. 
השתתפות בקבוצה תסייע לילדים בהבנת העצמי ובהבנת האחר וכן בפיתוח אמפתיה, גמישות מחשבתית ואסטרטגיות התמודדות יעילות, אשר ישרתו אותם בחיי היומיום, בבית הספר ומחוצה לו. מוקדים נוספים של התכנית כוללים חיזוק תחושות המסוגלות והדימוי העצמי של המשתתפים ופיתוח מנגנון השהייה בין גירוי לתגובה.

המורה כמאמן (הקניית מיומנויות אימון למורים)
תכנית מספר 1967 במאגר התכניות

כל מורה שואף להיות דמות משמעותית בחיי תלמידיו, לעצב את אמונתם ביכולותיהם ולהשפיע על מצבם הרגשי והאקדמי. תכנית זו מתמקדת בהקניית כלים אימוניים למורים לפיתוח הדיאלוג מורה-תלמיד ומסייעת למורה לפתח תובנות חדשות, שיאפשרו לו להתחבר לייעוד שלו כמחנך, דרך מסע של התבוננות עצמית וחקירה רגשית. במסגרת התכנית לומדים המורים לנהל דיאלוג אפקטיבי עם תלמידיהם, רוכשים כלים לתקשורת מקרבת, לומדים לייצר שיח בגובה העיניים, להבין את קשייו של תלמידם ולהגיב ממקום שאינו שיפוטי או ביקורתי, אלא מכיל ומבין. מורים שהשתתפו בסדנה חוו חוויה מכוננת ומעצימה, אשר שינתה את יחסם לתלמידים ולמקצוע ההוראה בכלל.

מודל העבודה לחדרי מורים מבוסס על שיטת ה- E.C.C. ((Emotional Cognitive coaching, שפותחה על ידי ד"ר מלי דנינו. המודל מבוסס על התיאוריה ההומניסטית וברוח הפסיכולוגיה החיובית. הלמידה החווייתית בקבוצה, תורמת ליצירת שפה משותפת ואחידה בחדר המורים, המקדמת אוירה מקבלת, תומכת וקולגיאלית.

נושאים מרכזיים: 
  • המורה כאדם וכאיש מקצוע - חקירת הרגש ופיתוח המודעות
  • הקניית כלים אימוניים לפיתוח קשר משמעותי מורה – תלמיד
  • פיתוח תובנות ביחס לקשיים עימם מתמודדים המורים והתלמידים בכיתה
  • למידה התנסותית – חווייתית בקבוצה
  • סימולציות וניתוח מקרים בקבוצה

לקויות למידה והפרעת קשב –מאפיינים, השלכות ודרכי התמודדות
תכנית מספר 1971 במאגר התכניות

פעילותה של אגודת ניצן לאורך השנים הביאה להגברת המודעות לתחום לקויות הלמידה, לצורך באבחון מוקדם, בהוראה מותאמת, בסיוע רגשי מעצים ובהיערכות של ההורים והמשפחה להתמודדות יעילה.
תכנית זו מאפשרת היכרות עם עולם לקויות הלמידה והפרעת הקשב על היבטיו השונים, תוך טיפוח תקשורת מיטבית בסוגיות הקשורות בנושאים אלו. הקורס מקנה ידע תיאורטי ביחס למאפייני לקויות הלמידה והפרעת הקשב ולהשלכותיהם על התפקוד הלימודי, הרגשי וההתנהגותי. 

מטרתה העיקרית של התכנית הינה להעצים את הצוותים החינוכיים הפועלים בכיתות הטרוגניות, באמצעות הקניית ידע עדכני והיכרות עם מושגים מרכזיים בתחום לקויות הלמידה והפרעת הקשב, אשר יאפשרו למורים להבין ולפעול באופן מיטבי בסביבת בית הספר. הידע שירכשו המורים בתכנית יעלה את המודעות של המורים לקשיים שחווים התלמידים ויאפשר להם לתת מענה מקצועי ומותאם לתלמידים שונים.
נושאים מרכזיים: הגדרות ומאפיינים של לקויות למידה, התפתחות שפה, תפקודים ניהוליים והשלכותיהם על הלמידה, קשיי קשב וריכוז, עולמם הרגשי והחברתי של תלמידים עם לקות למידה/ הפרעת קשב, קריאה מושכלת של דוח אבחון והתאמות בדרכי למידה.

הוראה מתקנת ואסטרטגיות למידה
תכנית מספר 2050 במאגר התכניות

במסגרת התכנית יוקנו למורים כלים מעשיים לעבודה עם תלמידים המתמודדים עם קשיי קשב וקשיים לימודיים, תוך העשרת דרכי ההוראה, באופן שיאפשר מענה דיפרנציאלי בכיתה הטרוגנית. לצורך כך יירכשו המורים ידע אודות התפתחות תקינה ולקויה של התפקודים האקדמיים וכלים לאיתור ומיפוי קשיים בתהליכי הקריאה, הכתיבה והחשבון. כן יירכשו כלים לפיתוח מיומנויות הקריאה והכתיבה ויילמדו עקרונות של הוראה מתקנת בחשבון. בנוסף, יוצגו מגוון אסטרטגיות למידה, כגון אסטרטגיות לעיבוד 
וזכירה של חומר מילולי רב, אסטרטגיות להתארגנות ולמידה לקראת מבחן ואסטרטגיות לפיתוח הבנת הנקרא וההבעה בכתב. כחלק מההשתלמות יוכשרו המשתלמים להתאים את תכנית ההוראה הכיתתית ולבנות תכניות התערבות מותאמות לפרופיל הלומדים. ניתן לשלב התנסות מעשית ומודלינג של המומחה מטעם אגודת ניצן.
קיימת אפשרות לשילוב שיעורי הוראה מתקנת בקבוצות קטנות של תלמידים, שיועברו על ידי מורים מומחים להוראה מתקנת מטעם אגודת ניצן


לפרטים נוספים בנושא ההשתלמויות לחדרי מורים, ארגונים ורשויות מקומיות, צרו עמנו קשר בטלפון  03-5372266  או בדואר אלקטרוני: kursim@nitzancenter.org

טופס ליצירת קשר

אנא מלא את הטופס לפניך ונחזור אליך בהקדם

נא להסתפק בקבצים

קוד ביטחון
חסר רכיב