ניצן - אגודה לקידום ילדים ובוגרים עם ליקויי למידה הפרעת קשב וקשיי הסתגלות ותפקוד
ניצן - אגודה לקידום ילדים ובוגרים עם ליקויי למידה הפרעת קשב וקשיי הסתגלות ותפקוד
חסר רכיב

תכניות בית ספריות

אגודת ניצן מציעה מגוון השתלמויות בית ספריות למורים להקניית ידע תיאורטי עדכני בתחום לקויות הלמידה והפרעת הקשב, ידע מעשי בתחום ההוראה המותאמת וכלים אימוניים המקדמים תקשורת מקרבת וייעול ההתנהלות במעגלי החיים השונים.
תכניות אלו, המאושרות במאגר התכניות גפ"ן של משרד החינוך, מסייעות לצוותים חינוכיים בשילוב והכלה של תלמידים הזקוקים למענה לימודי ו/או רגשי-התנהגותי ומרחיבות את עולם הידע וארגז הכלים של הצוות החינוכי.
בנוסף מציעה האגודה תכניות לתלמידים, לקידום לימודי בתחומי מיומנויות היסוד ולפיתוח כישורים חברתיים רגשיים חברתיים, במטרה לצמצם תופעות של שיימינג, חרם וניכור חברתי להעניק להם כלים להתמודדות מיטבית 
בחיים האמיתיים. 
מאחר ואגודת ניצן מוכרת כמבצעת פדגוגית של משרד החינוך, התכניות ניתנות לתקצוב גם דרך אפיק "יוזמות חינוכיות"
 
תכניות עבור מורים

המורה כמאמן -  הקניית כלים אימוניים לטיפוח קשר מורה-תלמיד
  • תכנית מס' 1967 במאגר התכניות גפ"ן 
  • סל מנהיגות חינוכית תת סל מאמן אישי / מנטור – פיתוח מקצועי, ייעוץ, ליווי והדרכה
  • ניתן להשתמש בסל גם לבתי הספר לטובת פיתוח צוות מקצועי ופסגות או ברשויות
כל מורה שואף להיות דמות משמעותית בחיי תלמידיו, לעצב את אמונתם ביכולותיהם ולהשפיע על מצבם הרגשי והאקדמי. תכנית זו מתמקדת בהקניית כלים אימוניים למורים לפיתוח הדיאלוג מורה-תלמיד ומסייעת להם לפתח תובנות חדשות, שיאפשרו להם להתחבר לייעודם כאנשי חינוך, דרך מסע של התבוננות עצמית וחקירה רגשית. במסגרת התכנית לומדים המורים לנהל דיאלוג אפקטיבי עם תלמידיהם, רוכשים כלים לתקשורת מקרבת, לומדים לייצר שיח בגובה העיניים, להבין את קשייו של תלמידם ולהגיב ממקום שאינו שיפוטי או ביקורתי, אלא מכיל ומבין. 

מודל העבודה לחדרי מורים מבוסס על שיטת ה-(E.C.C (Emotional Cognitive Coaching שפותחה על ידי ד"ר מלי דנינו, מנכ"לית אגודת ניצן. 

הלמידה החווייתית בקבוצה, תורמת ליצירת שפה משותפת ואחידה בחדר המורים, המקדמת אוירה מקבלת, תומכת וקולגיאלית. מורים שהשתתפו בסדנה חוו חוויה מכוננת ומעצימה, אשר שינתה את יחסם לתלמידים ולמקצוע ההוראה בכלל.

נושאים מרכזיים 
  • המורה כאדם וכאיש מקצוע - חקירת הרגש ופיתוח המודעות
  • הקניית כלים אימוניים לפיתוח קשר משמעותי מורה – תלמיד
  • פיתוח תובנות ביחס לקשיים עימם מתמודדים המורים והתלמידים בכיתה
  • למידה התנסותית - חווייתית בקבוצה
  • סימולציות וניתוח מקרים בקבוצה

מומחה תוכן - לקויות למידה
פיתוח מקצועי ליווי והדרכה של מנהלים וצוות חינוכי  
  • תכנית מס' 23016 במאגר התכניות גפ"ן 
  • 2.3.1- סל פיתוח מקצועי, ליווי והדרכה של מנהלים וצוות חינוכי.

מטרת התכנית: הענקת ידע ומיומנויות לצוות המורים לפיתוח תכניות ליווי מתאימות לצרכיהם של תלמידים עם לקויות למידה והפרעת קשב, באמצעות הנחיה, ליווי והדגמה של פרקטיקות לקידום התלמידים. 
התכנית מתאימה לבתי ספר אשר מעוניינים להפנים מודלים של התמודדות לימודית  עם צרכי ילדים עם לקויות למידה והפרעת קשב.  
התכנית תועבר על ידי מומחים בתחום לקויות הלמידה, מטעם אגודת ניצן.  
הפעילות תכלול הנחייה וליווי משולבים בידע אקדמי, דיוק פרקטיקות של צוותים.
תוצרים: המורים יפתחו תכניות ליווי מתאימות לצרכים העולים אצל תלמידים עם לקויות למידה המשולבים בכיתות.

תכניות עבור תלמידים

B-Friendly - מענה רגשי וחברתי לילדים ובני נוער בעידן הרשתות החברתיות 
  • תכנית מס' 6670 מאושרת במאגר התכניות גפ"ן 
  • סל מענים רגשיים | תת סל מענים רגשיים וטיפוליים
B-Friendly הינה תכנית חווייתית התנסותית למתן מענה רגשי וחברתי עבור תלמידים בכתות ג'-ט' להקניית כלים להתמודדות מיטבית בחיים האמיתיים, בעידן הרשתות החברתיות.
התכנית מזמנת סיטואציות חברתיות מאתגרות מחיי היומיום שלהם ומסייעת להם לחוות חוויה
מתקנת של קשרים חברתיים חיוביים, חיזוק תחושת המסוגלות, הדימוי העצמי והאמפתיה לאחר.
התכנית מבוססת על שיטת ה- E.C.C   ( Emotional Cognitive Coaching) אשר פותחה במקור עבור הורים לילדים עם ליקויי למידה והפרעת קשב והותאמה לעבודה עם ילדים ובני נוער, במטרה לסייע להם לעבור תהליך של חקירה רגשית, פיתוח תובנות ושינוי התנהגותי בהקשר להתמודדות עם מנעד רחב של מצבים חברתיים מנקודות מבט שונות. 

התכנית מופעלת במסגרת כיתתית או קבוצתית ומועברת ע"י מנחה מומחה לעבודה רגשית עם ילדים, שעבר הכשרה באגודת ניצן.
תלמידים שהשתתפו בתכנית דיווחו על שיפור במצבם החברתי והרגשי והשתלבו בהצלחה בחברת הילדים.

הוראה מותאמת - מענה דיפרנציאלי לתלמידים עם קשי למידה 

להלן האפשרויות העומדות לבחירה:  

ניצן בקהילה- סל מענים פדגוגיים ורגשיים – תכנית מס' 23007
  • 2.1.1 - תת סל: לקויות למידה והפרעות קשב 
  • טיפול לימודי מותאם כנגזרת של לקות מובחנת.
יעדי התכנית: מתן מענה טיפולי מתחום ההוראה המותאמת לתלמידים עם לקויות למידה והפרעת קשב באמצעות שעות תמיכה.
התכנית מבוצעת עם קבוצת לומדים הומוגנית (בעקבות איתור ומיפוי) עבורם נבנית תכנית ממוקדת ומנוטרת.  
המפגשים מתקיימים בבית הספר, פעמיים בשבוע ( 2ש"ש לכל  תלמיד) לאורך שנת הלימודים. מספר הילדים בקבוצה הינו 2-3 תלמידים בממוצע.

סל הכלה והשתלבות - תכנית מס' 23617
2.4- סל מענים לאוכלוסיות במיקוד
2.4.1 - תת סל הכלה והשתלבות

מתן מענה פרטני לימודי באמצעות הוראה מותאמת. (התכנית מאפשרת בחירת תלמיד/ה בודדים, אשר זקוקים לשעת הוראה מותאמת אישית). 

יעדי התכנית: קידום לימודי בתחומי מיומנויות היסוד בכדי לסייע לתלמידים להתמודד עם משימות הלמידה, לצמצם פערים ולחזקם, על מנת שיוכלו להתקדם, להשתלב ולתפקד כלומדים עצמאיים בכיתה הכוללת. 
התכנית תותאם לתלמידים על פי צרכיהם, על סמך אבחון מקדים ושיקול דעת הצוות חינוכי / טיפולי בפרט.  המורה תקדם אותם במיומנויות שטף הקראה (קצב ודיוק), הבנה והפקה של שפה דבורה וכתובה, הבנת ננקרא על כל רמותיה ואסטרטגיות לחיזוק מיומנויות הבעה. כלומר, ביסוס תפקוד אורייני מיטבי.
משך התכנית – שעתיים שבועיות לאורך כל שנת הלימודים. 

סל הכלה והשתלבות- תכנית מס' 23616
  • 2.4- סל מענים לאוכלוסיות במיקוד
  • 2.4.1 - תת סל הכלה והשתלבות 
מתן מענה קבוצתי לימודי באמצעות הוראה מותאמת.

יעדי התכנית: קידום לימודי בתחומי מיומנויות היסוד בכדי לסייע לתלמידים להתמודד עם משימות הלמידה, לצמצם פערים ולחזקם, על מנת שיוכלו להתקדם, להשתלב ולתפקד כלומדים עצמאיים בכיתה הכוללת. 
התכנית תותאם לתלמידים על פי צרכיהם, על סמך אבחון מקדים ושיקול דעת הצוות חינוכי / טיפולי בפרט.  המורה תקדם אותם במיומנויות שטף הקראה (קצב ודיוק), הבנה והפקה של שפה דבורה וכתובה, הבנת הנקרא על כל רמותיה ואסטרטגיות לחיזוק מיומנויות הבעה. כלומר, ביסוס תפקוד אורייני מיטבי.
משך התכנית – שעתיים שבועיות לאורך כל שנת הלימודים. 

תכניות ההוראות המותאמת תועברנה על ידי מורים מטעם אגודת ניצן, המיומנים באיתור, מיפוי וטיפול בפערי למידה, באמצעות כלים טיפוליים מבוססי מחקר ותותאם לכל תלמיד באופן אישי על פי צרכיו.
המפגשים מתקיימים בבית הספר, פעמיים בשבוע (2 ש"ש לכל תלמיד) לאורך שנת הלימודים

טופס ליצירת קשר

אנא מלא את הטופס לפניך ונחזור אליך בהקדם

נא להסתפק בקבצים

קוד ביטחון
חסר רכיב