ניצן - אגודה לקידום ילדים ובוגרים עם ליקויי למידה הפרעת קשב וקשיי הסתגלות ותפקוד
ניצן - אגודה לקידום ילדים ובוגרים עם ליקויי למידה הפרעת קשב וקשיי הסתגלות ותפקוד
חסר רכיב

ביקורות על הספר "לשחרר באהבה"


מתוך ביקורתה של דפי ויטלה בבלוג של סלונה
"לשחרר באהבה" נחת בתיבת הדואר שלי ערב פסח, יומים לאחר שבן זוגי נסע לטיול לכמה שבועות באוסטרליה. ראיתי את הספר, ותוך כדי כל מטלות הבית, וסוג של חופש גדול, הספר הסתכל עלי מהמדף של הספרים שממתינים.
חלפו להם שבועיים של חג, קראתי בשקיקה את השלישי של פריאנטה, אפילו קראתי גם את גיבור, ערימות כביסות, שלל ארוחות, ולאורך כל השבועיים האלו, נזכרתי שצריך לשחרר באהבה. ואז לקחתי אותו לידי, קראתי מעט על מלי דנינו, שכתבה, מנכ”לית אגודת ניצן ומצאתי את עצמי מתעצבנת על מצדה. בספר מתוארת מצדה, אשת קבע נוקשה שמנסה לתקשר עם ביתה שיש לה מעט הפרעות קשב וליקויי למידה על שלל המשימות, שנקראות מלאכת החיים. הנערה נאלצ לוותר על הצופים, ולצד ההכנות לבגרות, האם מנסה ללמוד לתקשר איתה.
למען הגילוי הנאות, יש לי רק בנים, והספר מדבר על יחסי אם ומתבגרת, אך יחד עם זאת מצאתי אותו מרתק. תאורי הקסם המתרחשים במפגשי הטיפול החזירו אותי לימים בהם למדתי לטפל, והאמנתי. העצות והדרך בה מלמדת המאמנת את האם לשוחח עם בתה, שיקפו לי גם בחיי תקשורת פחות בונה וטובה עם ילדי, ואפילו עם הורי.
יחסים משפחתיים הם סבוכים ומתמשכים, הם לעיתים ממלאים אושר, ולעיתים ממלאים תסכול, השמחה הכי גדולה מגיעה מהמקום בו העלבון הכי צורב, והתסכול הכי מציף. מתבגרים.
וכמה אורך רוח נדרש להכיל ולנהל את זה.

ניכר כי דנינו היא אשת מקצוע ממדרגה ראשונה, ושמחתי לראות כי יחסי האם עם ביתה, אכן משקפים את יחסי האם עם עצמה. ההבנה הזו, והתהליך של האם תוך כדי הטיפול המתואר בספר, מחליפות מחוייטות לחולצות טריקו מעט פשטני, אבל הבחלט מעבירים את השחרור. עיקר היתרון בתהליך האמון בעיני, ומה שמצאתי מכון ומעניין היא התובנה כי הכל מתחיל באם, כי בסוף הדברים שההורים הכי מתעקשים אליהם עם הילדים, הם הנושאים שהכי כואבים להם. יש בכך יתרונות, אבל ההבנה הזו מייצרת תקשורת טובה יותר.
חסר היה לי הסיפור סביב, מה קורה לה ביחסים עם בן זוגה, עם הילדים האחרים, ובעיקר מה מרגישה המתבגרת, תוך כדי התהליך שמתואר באופן מוצלח ואמין.

אהבתי את הספר. הוא העניק לי נקודות למחשבה ומצאתי את עצמי יומיים לאחר מכן בוהה בסופר מרקט באם וביתה מתווכחות ליד הגבינות מה לקנות. כמעט ניגשתי לאם לומר לה שתנסה לבדוק עם עצמה מה הבעיה.. התאפקתי. זה החזיר אותי לשניה אל הספר. מצאתי את עצמי רואה את בני חולפים ליד פח הזבל הגדוש, ובמקום לרטון כרגיל באזנם על שאינם רואים זאת פשוט ביקשתי שיפנו אותו.וזה עבד. חמש דקות לאחר מכן נחה שקית חדשה בפח ריק.

נראה כי השיטה לאימון הורים אותה פיתחה מלי דנינו אכן עושה את העבודה, ומשמח ומרגש כי לעיתים באמצעות המתבגרים, גם ההורים עוברים תהליכים שמשפרים את איכות חייהם.

תודה לדפי

 
מתוך ביקורתה של הבלוגרית הילה כהן בבלוג "כל מה שטוב"
לשחרר באהבה- ספר קסום ומומלץ!
אינני מכירה אף הורה שגידול ילדיו עבר בצורה כה מושלמת שלעולם לא נזקק לתמיכה או עזרה, אוזן קשבת. כמו שהדודות נוהגות לומר כשקטנים הבעיות קטנות וכשגדולים... גיל ההתבגרות בהחלט טומן בחובו פעמים רבות קשיים לנו ההורים מול הילדים- אנחנו כל כך מצפים, כל כך רוצים... אבל הצפייה לא תמיד עומדת באחת עם המציאות.
כשהייתי סטודנטית לימדו אותנו באחד הקורסים בנושא גוף ונפש שעל מנת להירפא אדם חייב לקחת אחריות אקטיבית על חייו. צפייה פסיבית לריפוי איננה הדרך הנכונה אולי היא נשמעת לנו קלה יותר אך סיכויי ההצלחה בה נמוכים יותר. לאחרונה קראתי ספר מדהים ומרתק: לשחרר באהבה הספר נותן לנו ההורים כלים להתמודדות מול קשיים של מתבגרים תוך עלילה מקסימה אודות אמא ומתבגרת ספציפיות.
אחד המשפטים שמסבירים בעיני את הספר בצורה הנכונה ביותר הינו (מתוך פתח דבר בספר) הפסיכואנליטיקאי יונג אמר פעם כי "אם יש משהו שאנחנו רוצים לשנות בילד אנו צריכים בתחילה לבחון ולראות אם זה לא משהו שטוב יותר אם ישתנה בנו". 
כדי לעזור לילד, כדי לשפר את התקשורת עימו ולשפר את חייו (ובכך הרבה פעמים גם את חיינו) עלינו קודם כל לעבור תהליך עם עצמינו על מנת שנוכל להבין מדוע התקשורת לא טובה ומה ניתן לשפר. 
גם מצדה, גיבורת הספר מבינה את האמור לעיל וכן, מסכימה ואף רוצה לעבור תהליך של אימון ע"י הפסיכולוגית ענת שאותה מדריכה מלי דנינו, ד"ר לחינוך אשר פיתחה את שיטת האימון ההורי בניצן. שיטת האימון אותה הספר מיטיב לתאר תוך כדי האימון עצמו פותחה ע"י מלי לפני כעשור והוכחה מחקרית כמסייעת להורים להתמודד עם רגשות שליליים ולפתח מערכת יחסים נכונה ומיטיבה עם ילדיהם- למעשה, זוהי התקווה של כל הורה, של כל משפחה. יחסים טובים, פתוחים ורגועים עם ילדינו.
רק אחרי שעוברת מצדה (האמא בסיפור) תהליך אימוני מקצועי בעצמה, נכונה ויכולה מתוך הבנות מהותיות לעזור לביתה גל להתמודד עם החיים, עם מצבים בחייה. לפתח תקשורת נכונה, יחסים תקינים ורגועים, יחסי אהבה ושלום.

נהניתי מאוד מקריאת הספר ויתרה מזו למדתי המון. על אחריות, על קבלה, על עזרה ותקשורת. אני חושבת שכל הורה יכול להרוויח מההבנות הללו כלפי עצמו וכלפי ילדיו. ספר קסום! גם מבחינת התוכן המעניין והזורם וגם מבחינת הערך המוסף. חפשו אותו וקראו- הוא מומלץ!!

תודה להילה

 
מתוך ביקורתה של הבלוגרית רוני אלתר מתוך הבלוג על החיים ומה שמסביב
הספר "לשחרר באהבה" הוא ספר אימון להורים.
זה אומר שהוא גם ספר המספר סיפור, והוא גם מפזר לנו, ההורים, מפתחות.
הספר מגולל תהליך אימון ומאפשר לנו הצצה אל המקומות שבהם שואלים שאלות, אבל גם יש תשובות ותובנות.
כי, כהורים, לפעמים אנחנו מתכנסים לחשיבה שהצרות שלנו הן רק שלנו. וכמדברים עם הורים אחרים, מבינים שהקשיים שלנו, שסימני השאלה המלווים אותנו, הם מנת חלקם של הורים רבים.
הספר לשחרר באהבה, מגולל את סיפור האימון של אמא. אמא בת מזל, יש לומר, שזכתה למפתחות, וזכתה לקבל הכוונה שהיא הרבה מעבר לסכום חלקיה.
קראתי את הספר בשקיקה, ומצאתי את עצמי דומעת לא פעם, מתוך התרגשות, מתוך הזדהות, לעיתים בקנאה, אבל גם בתודה.
שכן הספר נועד להאיר לנו את ההורות שלנו. לפתוח קשרים, ולאפשר לנו למידה תוך כדי קריאה.

אני חושבת שהספר הצליח להשפיע עלי, ולהזכיר לי את הדברים החשובים (שכבר ידעתי). הוא נתן לי מתנה קטנה, וזה הזמן להתנתק, ומהמקום המרוחק, דווקא לחשוב על עצמי, כאמא, כאדם, ובת זוג. ולאפשר לי לקחת איתי תובנות וכוחות להמשך.
הספר עצמו הוא על מצדה, אשת קבע, נשואה עם שלושה ילדים, שאחת מהן, גל, היא ילדה מחוננת בת 16 עם לקויות למידה ובעיות של ניהול זמן. מצדה מגיעה על האימון כשהיא על סף יאוש, ובעזרת האימון מצליחה להתאהב בביתה מחדש.

תודה לרוני

 
מתוך ביקורתה של הבלוגרית גלית נתן בבלוג 30 פלוס, תפוז
הספר "לשחרר באהבה" מאת ד"ר מלי דנינו הוא ספר מאוד חשוב להורים, לאנשי מקצוע, הספר נכתב כדי לחזק את ההורים בהתמודדות שלהם בבית עם הילדים, וגם כדרך להבנה איך להבין את הילדים, יש מענה בספר גם להתמודדות עם מתבגרים,עם ילדים עם הפרעות קשב וריכוז, וכאמא למתבגרת הספר בהחלט תורם.
 "לשחרר באהבה" הוא השלישי בסדרת ספרים בנושא אימון הורים, וכקודמיו מבקש לחזק את מקומם והתמודדותם של ההורים במשפחה ובבית הספר,הספר מלווה תהליך אימוני שלם, מראשיתו ועד היום, כשמונה שנים לאחר סיום האימון, הכתוב מבוסס על מקרה אמיתי, אך אינו צמוד לפרטים ולהתרחשויות הביוגרפיות.
אהבתי מאוד את משמעות השם של הספר לשחרר באהבה, כי ברגע שאנחנו משחררים ומנסים להיות פחות בשליטה יש הרבה יותר הצלחה, ולשחרר עם לב אוהב זה הכי חשוב, זוהי השלמה וכיוון לדרך חדשה, הספר בהחלט חובה מבחינתי ועוזר בהקניית כלים להתמודדות, ועזרה להורה להכיר דרך נוספת להתמודדות עם רגשות שליליים ודרך להעצים את הילד, אומרים שמילים מאוד חשובות, וחשוב לזכור שהילדים והמתבגרים סופגים מאיתנו ההורים הרבה.

השיטה לאימון הורים, שפיתחה ד"ר מלי דנינו לפני כעשור, הוכחה מחקרית כמסייעת להורים להתמודד עם רגשות שליליים ולפתח מערכת יחסים נכונה ומיטיבה עם ילדיהם. משפחות רבות בישראל עברו מאז בנתיב שסללה.

הספר מציע לקוראים הזדמנות נדירה ומרגשת ללוות את הגיבורה מקרוב במסע אישי אמיץ ומכונן, ולהאיר באור נוסף את חייהם שלהם.

תודה לגלית 

 
מתוך ביקורתה של רוית בבלוג "על החיים ומה שמסביב - הזוית של רוית"'
להיות הורה זה העבודה הכי קשה והכי מאתגרת שיש ומה לעשות לא מקבלים הוראות הפעלה כשהופכים להורים. הספר "לשחרר באהבה" של מלי דנינו הוא ספר שהמון הורים הזדהו איתו. 
הספר מספר על מצדה אמא ל-3 ילדים אשת קבע שמרגישה שיחסיה עם בתה הבכורה "גל" בת ה16 עומדים להתפוצץ, גל ילדה עם בעיות קשב וריכוז שסובלת מדימוי עצמי נמוך. ממש לפני פיצוץ מחליטה מצדה להתחיל אימון הורים בניצן. ומפגישה לפגישה מצדה עוברת שינוי שגורם לה לראות את גל בעיניים אחרות, לאהוב ולהתחיל קשר חדש ואוהב יותר. 
הספר מבוסס על מקרה אמיתי ומלווה את כל התהליך מההודעה על הפיצוץ המתקרב ואז הפגישה אצל ענת ועד לסוף התהליך הקשר החדש של אמא מצדה והבת גל.

ספר על מסע אישי שמכניס אור במשפחה של מצדה וגם אצל הקוראים.

השיטה לאימון הורים שפיתחה מלי דנינו לפני כעשור הוכחה מחקרית כמסייעת להורים להתמודד עם רגשות שליליים ולפתח מערכת יחסים נכונה ומטיבה עם ילדיהם.

תודה לרוית
חסר רכיב